sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy i dlaczego tak ważne są integracje?

Trudno jest ukryć fakt, że w obecnych czasach coraz większa liczba osób poszukuje skutecznego sposobu na prowadzenie własnego biznesu. Szalejąca inflacja, wzrost podatków, postępująca recesja oraz kryzys ekonomiczny to tylko niektóre z czynników motywujących nas do zwiększenia swoich dochodów. 

Sklep internetowy jest przy tej okazji jedną z najczęściej branych pod uwagę opcji. Potęga Internetu sprawia, że niewątpliwie łatwiej jest dotrzeć do osób z każdego miejsca na świecie, podobnie jak i trafić do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. 

Jak jednak skutecznie założyć sklep internetowy i co należy szczególnie wziąć pod uwagę, aby funkcjonował on w możliwie najbardziej optymalny sposób? W poniższym artykule postaramy się nieco przybliżyć te kwestie.

Od czego rozpocząć zakładanie sklepu internetowego?

Jak wspomnieliśmy wcześniej Internet zapewnia wprost nieograniczone możliwości sprzedaży produktu, lecz co za tym idzie, nie obędzie się na tym polu bez sporej konkurencji. Z tego powodu warto zadbać o jak największy profesjonalizm dzięki czemu handel może stać się nie tylko źródłem pokaźnych zysków, ale i przyjemnością. 

Niewątpliwie pierwszym, a zarazem jednym z najbardziej istotnych kroków będzie stworzenie interesującej oferty. Niezależnie od tego czy mamy zamiar sprzedawać własny, autorski produkt jak chociażby rękodzieło, nawiązać współpracę z hurtownią czy rozwiązać tą kwestię za pomocą dropshippingu warto jest przemyśleć jak wzbudzić zainteresowanie klienta i jaka oferta spełni jego oczekiwania.

Formalności związane z prowadzeniem sklepu internetowego

Zarejestrowanie działalności

Po pomyślnym dokonaniu wyboru produktu z jakim chcemy dotrzeć do klienta, konieczne jest dopilnowanie formalności związanych ze sprzedażą internetową. Co do zasady sklep internetowy może być prowadzony zarówno jako jednoosobowa działalność gospodarcza jak i w formie spółki (z wyłączeniem spółki partnerskiej). 

W przypadku wyboru działalności gospodarczej bądź spółki cywilnej rejestracji sklepu dokonujemy w CEIDG, w innych przypadkach w KRS. Warto przy tym pamiętać, że jeżeli nie prowadziliśmy działalności gospodarczej w okresie ostatnich 60 dni, a przychody ze sklepu nie przekraczają połowy aktualnego, minimalnego wynagrodzenia możemy wykonywać działalność niezarejestrowaną pozwalającą uniknąć większości formalności.

integracja sklepów

Wybór formy opodatkowania sklepu internetowego

Po pomyślnym zarejestrowaniu sklepu oraz określeniu PKD (domyślnie jest to 47.91.Z czyli sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet) należy dokonać wyboru w jaki sposób zamierzamy rozliczać się z podatku. 

Odpowiednio mogą to być: forma ryczałtu, zastosowanie ogólnych zasad skali podatkowej bądź podatek liniowy. Każda z tych możliwości posiada zarówno wady jak i zalety dlatego jest to zagadnienie, któremu warto poświęcić dłuższą chwilę.

Jak efektywnie zarządzać sklepem internetowym? Dlaczego tak ważne są integracje?

Samo założenie sklepu to zaledwie początek drogi. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji oraz oszczędzić czas, wszystko powinno działać niczym w szwajcarskim zegarku. Niestety, spora liczba zamówień stwarza kolejne obowiązki jak chociażby uzupełniania stanów magazynowych, aktualizowanie na bieżąco oferty, realizowania zamówień oraz wystawiania faktur co w praktyce może okazać się po prostu zbyt pracochłonne. 

Rozwiązaniem tego problemu jest system integracji oferowany przez Sellitengro.pl pozwalający nie tylko zautomatyzować wiele z tych procesów, lecz i również zwiększyć ich wydajność. 

Dzięki zaoszczędzonemu w ten sposób czasowi (od kilku do kilkunastu godzin pracy) i uniknięciu wielu, niepotrzebnych kosztów możliwe jest skupienie się w pełni na tym co w prowadzeniu sklepu jest najważniejsze: pozyskiwaniu nowych klientów, aby nasza działalność mogła prosperować w dający satysfakcję sposób.