Jakie usługi oferuje agencja social media?

Media społecznościowe pełnią obecnie bardzo ważną rolę w marketingu internetowym. Aby zadbać o skuteczną promocję w social media, warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy specjalistów w tym obszarze. Kompleksowe usługi w tym zakresie zapewniają agencje social media. Czym dokładnie zajmują się te agencje reklamowe? Jakie usługi dostępne są w ich ofercie?

Czym jest agencja social media?

Agencja reklamowa określana jako agencja social media koncentruje swoją działalność na prowadzeniu reklamy w mediach społecznościowych. Pomaga swoim klientom w promocji w mediach jak:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
  • Snapchat
  • YouTube
  • Tik Tok
  • LinkedIn

Szeroka gama usług oferowanych przez agencje social media powoduje, że mogą one przejąć prowadzenie profili swoich klientów w mediach społecznościowych i dbać o ich codzienne prowadzenie, gromadzenie nowych fanów oraz budowę pozytywnego wizerunku.

 

Agencje social media – zakres usług

W agencji social media można skorzystać z pełnej palety usług, które skupione są na prowadzeniu działań marketingowych w mediach społecznościowych.

Firma, która dopiero chciałaby zacząć prowadzić swoją stronę w jednym z serwisów, może zlecić jej założenie w agencji social media. Zadba ona o to, aby strona była wypełniona przydatnymi treściami i atrakcyjnie reprezentowała firmę.

Również agencja social media może zajmować się kompleksowo prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Przygotowuje ona wtedy wpisy w uzgodnieniu z klientem i publikuje je w mediach. Następnie zajmuje się interakcją z fanami, którzy pozostawiają pod wpisem komentarze, pytania.

Ponadto agencja social media oferuje wsparcie w ramach płatnej reklamy w mediach społecznościowych, która pozwala na dotarcie do jeszcze szerszej gamy użytkowników tych serwisów. Dzięki dużemu doświadczeniu w tym zakresie może przygotowywać skuteczne i przystępne cenowo kampanie, które będą trafiały bezpośrednio do najbardziej zainteresowanych osób.

Warto też podkreślić, że agencja marketingowa zajmująca się mediami społecznościowymi jest gotowa do pomocy w sytuacjach kryzysowych, na przykład wtedy, gdy klient nie jest zadowolony z obsługi i publikuje wpisy o negatywnym charakterze.

Kiedy warto skorzystać z agencji social media?

Skorzystanie z agencji social media marketingu jest korzystne w przypadku tych firm, którym zależy na efektywnym prowadzeniu swoich działań marketingowych na Facebooku, Instagramie i w innych mediach.

Specjaliści z agencji reklamowej tego typu mogą wtedy przygotować kompleksowy plan marketingowy i pomóc klientowi w dążeniu do obranych celów. Dużym atutem jest możliwość uzyskania fachowego wsparcia na bazie zasad social media marketingu, które pozwalają na osiągnięcie jeszcze lepszych efektów.

To również bardzo dobry wybór dla tych firm, które nie dysponują czasem na prowadzenie własnych profili.

Agencja social media – jak rozpocząć współpracę?

W pierwszym kroku warto wybrać odpowiednią agencję. Warto zwrócić wtedy uwagę na jej doświadczenie w branży oraz opinie wystawione przez dotychczasowych klientów.

Współpracę z agencją można rozpocząć w dowolnym momencie, także wtedy, gdy fanpage jest już założony.

Ile kosztuje korzystanie z usług agencji social media?

Koszty związane z korzystaniem z usług agencji social media zależne są przede wszystkim od zakresu obsługi, w tym od liczby postów publikowanych na profilu firmy czy też od dodatkowych usług, na przykład związanych z organizacją konkursów czy reklamy płatnej w social media.

Zazwyczaj koszty wynoszą od około 1000 złotych do ponad 3000 złotych miesięcznie. Cenniki można sprawdzić na stronach agencji.